“16. Eğitimciler Zirvesi”nde, ödüllü ROI uygulayıcılarından dünyanın en çok ziyaret edilen eğitim sitelerinin kurucularına; kurumsal eğitim & gelişim konusunda otorite kabul edilen isimler ve Türkiye’den iyi uygulamalara imza atan kurumların yöneticileri sahnedeydiler. Masters Training International’ın Ana Sponsorluğu’nda; Enocta, DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü, HumanGroup ve 'tim' Danışmanlık’ın Resmi Sponsorluğu’nda gerçekleşen 16. Eğitimciler Zirvesi’nde Yapı Kredi Bankacılık Akademisi, CarrefourSA, DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü, Imperial Tobacco, Masters Training International, Tim Danışmanlık, Doğan Online, Finansbank, HumanGroup, Vodafone Red Academy, Enocta, Ford Otosan ve Baltaş Grubu’ndan konuşmacılar deneyimlerini, Türkiye’nin eğitim & gelişim profesyonelleri ile paylaştı.
İşyerinde öğrenmede 3 trend
Zirve HRdergi Genel Müdürü Alper Toper’in Hoşgeldiniz konuşması ve Genel Müdür Yardımcısı Ülgen Özmen Kuru’nun 16. yıl değerlendirmesi ile başladı. Zirvenin açılış konuşmasını ise ‘İşyerinde öğrenmede 3 trend’ başlığıyla Learniappe Öğrenmeden Sorumlu Başkan Kimberly Seeger gerçekleştirdi. Bu görevinin yanı sıra ASTD Bölge Kuruluşları Özel Danışmanı ve SHRM İşgücü Geliştirme Komitesi üyesi olarak kariyerini sürdüren Seeger, hızla değişen eğitim dünyasına ayak uydurmak için atılması gereken adımları katılımcılarla paylaştı. Günümüzde eğitim profesyonellerinin pek çok olanak sayesinde ticari zorluklara etki etmek için ellerinde inanılmaz fırsat olduğunu dile getiren Kimberly Seeger, pozitif enerji, tutku ve merakın her zaman eğitimi tetikleyen faktörler olduğunu; bu nedenle eğitimcilerin bu faktörleri tetikleyenler olması gerektiğine değindi. Kurumların kendilerine en uygun global eğitim trendini nasıl keşfedeceklerini anlatan Seeger, informal eğitimin önemine vurgu yaptı. Seeger, informal ortamda bilginin yayılmasını ve paylaşılmasını desteklemek gerektiğini fakat bunun şirketler ve eğitim yöneticileri için hala zor bir durum olduğunu sözlerine ekledi. Öğrenmede sosyal medyanın ve mobil araçların gün geçtikçe artan rolüne ve önemine de vurgu yapan Kimberly Seeger konuşmasında ‘ilişkileri geliştirmek, bilgiye ve kaynağa ulaşmak için temas kurun’ diyerek yeni öğrenme trendlerinde iletişimin ağırlığına değindi.
Zirve HRdergi Genel Müdürü Alper Toper’in Hoşgeldiniz konuşması ve Genel Müdür Yardımcısı Ülgen Özmen Kuru’nun 16. yıl değerlendirmesi ile başladı. Zirvenin açılış konuşmasını ise ‘İşyerinde öğrenmede 3 trend’ başlığıyla Learniappe Öğrenmeden Sorumlu Başkan Kimberly Seeger gerçekleştirdi. Bu görevinin yanı sıra ASTD Bölge Kuruluşları Özel Danışmanı ve SHRM İşgücü Geliştirme Komitesi üyesi olarak kariyerini sürdüren Seeger, hızla değişen eğitim dünyasına ayak uydurmak için atılması gereken adımları katılımcılarla paylaştı. Günümüzde eğitim profesyonellerinin pek çok olanak sayesinde ticari zorluklara etki etmek için ellerinde inanılmaz fırsat olduğunu dile getiren Kimberly Seeger, pozitif enerji, tutku ve merakın her zaman eğitimi tetikleyen faktörler olduğunu; bu nedenle eğitimcilerin bu faktörleri tetikleyenler olması gerektiğine değindi. Kurumların kendilerine en uygun global eğitim trendini nasıl keşfedeceklerini anlatan Seeger, informal eğitimin önemine vurgu yaptı. Seeger, informal ortamda bilginin yayılmasını ve paylaşılmasını desteklemek gerektiğini fakat bunun şirketler ve eğitim yöneticileri için hala zor bir durum olduğunu sözlerine ekledi. Öğrenmede sosyal medyanın ve mobil araçların gün geçtikçe artan rolüne ve önemine de vurgu yapan Kimberly Seeger konuşmasında ‘ilişkileri geliştirmek, bilgiye ve kaynağa ulaşmak için temas kurun’ diyerek yeni öğrenme trendlerinde iletişimin ağırlığına değindi.
5
aşamalı ROI ölçümleme hikayesi Yapı Kredi Bankacılık
Akademisi / GM Eğitim Tasarım ve Geliştirme Müdürü Müge Arslan ve Yapı Kredi
BankacılıkAkademisi / YKBA Dış Projeler Uzmanı Özlem Akgün, zirvede ASTD ödüllü
projelerini anlattıkları ‘5 Aşamalı ROI Ölçümleme Hikayesi: Neler yaptık? Neler
öğrendik?’ başlıklı konuşmalarıyla zirvede söz alan isimler oldular. Eğitim
sektörünün en çok tartıştığı sorun olan ROI konusunda büyük başarılara imza atan
Yapı Kredi Bankacılık Akademisi’ni bu başarıya taşıyan stratejileri ve
uygulamaları anlatan Arslan ve Akgün, ROI ölçümleme süreci; bu süreçte
yaşadıkları zorluklar ve deneyimler üzerine bilgiler aktardılar. Müge Arslan ve
Özlem Akgün, konuşmalarında Yapı Kredi Bankacılık Akademisi için stratejik öneme
sahip bir eğitim projesinde uygulanan ROI sürecindeki plan hazırlama, veri
toplama ve analiz etme, hesaplama ve sonuçları raporlama aşamalarını
anlattılar.
Perakende sektöründe eğitim ve liderlik
gelişimi Zirvede, perakende devi CarrefourSA Türkiye’nin
eğitim ve liderlik gelişimi süreçlerini anlatan isim kurumun Eğitim ve Liderlik
Gelişim Direktörü Meltem Ataç oldu. CarrefourSA’nın eğitim konusundaki
stratejilerini, olmazsa olmaz kriterlerini ve değerlerini paylaşan Ataç, konuyu
hem çalışan hem organizasyon açısından değerlendiren bir konuşma gerçekleştirdi.
Eğitim sürecinde yetkinliklerin nasıl belirlendiğine dair bilgiler de aktaran
Meltem Ataç, ayrıca değerlendirme merkezi, eğitim katalogları ve koçluk
uygulamaları üzerine CarrefourSA Türkiye deneyimlerini aktardı.
Oyuncağa dönüşmeyen eğitim oyunları
Baltaş Grubu eğitmenlerinden Selin Selamet,
zirvede “Eğitimciler için Oyuncağa Dönüşmeyen Eğitim Oyunları” çalıştayıyla
katılımcıların karşısına çıktı. “Daha kısa zamanda daha çok öğrenme”yi sağlamak
amacıyla hazırlanan çalıştayın katılımcıları bu kez eğitimcilerdi. Özellikle
kurum içi deneyimli eğitimciler düşünülerek hazırlanan çalıştayda eğitim
oyunlarının yanı sıra katılımcılara, güçlü ve etkileyici bir açılış için yeni
fikirler üretme, yetişkin öğrenmesine uygun sunuş ve malzeme geliştirme, zevkli
ve eğlendirici tekrar yöntemleri geliştirme konusunda katkı sağlanmaya
çalışırken, iz bırakan aktarımlar için güçlü kapanışlar yaratma ve zor
katılımcılarla iletişim yolları aktarıldı. “Eğitimciler İçin Oyuncağa Dönüşmeyen
Eğitim Oyunları” adı gibi eğitimleri iş sonuçlarına olumlu katkı sağlayacak
şekilde zevkli öğrenme fırsatlarına dönüştürmeyi amaçlarken, katılımcılara da
eğitimlerinde kullanacakları sunuşlar ve uygulamalar için örnekler verdi.
Kişiselleştirsinler, paylaşsınlar,
eğlensinler…Enocta Satış ve Pazarlama Direktörü Harun
Tiftikçi ‘Öğrenmelerini istiyorsanız bırakın kişiselleştirsinler, paylaşsınlar,
eğlensinler’ başlıklı konuşmasıyla zirvede söz alan isimlerden biri oldu.
Sunumunda, mobil ve sosyal öğrenmenin özellikle yeni nesil çalışanların
hayatındaki elzem önemine değinen Tiftikçi, kurumların çalışanların eğitimden
keyif almaları için ‘kişiselleştirilmiş, paylaşıma açık ve eğlenceli’ eğitim
alternatifleri bulması gerektiğine vurgu yaptı. Harun Tiftikçi ayrıca Enocta
olarak geliştirdikleri sosyal ve mobil öğrenme eğitim platformları üzerine de
katılımcılara bilgiler aktardı.
Sürdürülebilir performans için
sürdürülebilir gelişim Zirvede otomotiv devi Ford Otosan’ın
eğitim ve gelişim süreçlerini Eğitim ve Gelişim Müdürü Hayriye Vural ve Eğitim
ve Gelişiminden Sorumlu Ekip Lideri Pınar Başkurt oldu. Vural ve Başkurt PERYÖN
İnsan Yönetimi Ödülleri en prestijli uygulama kapsamında Eğitim ve Gelişim
kategorisinde ödül alan ‘Gelişimine Yatırım Yap’ projesini anlatmak üzerine
katılımcılarla bir araya geldiler. Konuşmalarında projenin süreç ve yönetiminde
yaşadıkları deneyimleri, zorlukları ve yakaladıkları başarıyı özetleyen Hayriye
Vural ve Pınar Başkurt, eğitim projelerinin diğer İK uygulamalarıyla bağlantılı
olması gerektiğine değinerek eğitimde başarının bu şekilde sağlanabileceğine
dikkat çektiler.
Daha renkli ve başarılı bir yaşam için yetkinlik geliştirme
Masters Training International’ın Eğitim
Danışman’larından Altay Ergenç zirvede ‘Daha renkli ve başarılı bir yaşam için
yetkinlik geliştirme’ konusunu paylaşan isim oldu. Yetkinliklerin gelişiminde
rol alan genel süreç aşamalarını anlatan Ergenç, yetkinliklerin geliştirilme
şansı çok yüksek olmasa da, önemli bir kısmının geliştirebildiğine değindi.
Altay Ergenç, yetkinlik gelişimi için kabul, farkındalık, arzu ve eylem planı
gerektiğinin altını çizdi ve aranan davranışsal yetkinliklerin tespiti ve kişiye
özel gelişim / eylem listesi hazırlamak için Türkiye’de yapılmış 500’e yakın
birebir görüşmenin sonuçlarını da aktardı. Eğitimde imaj pekiştirmesinin önemine
de vurgu yapan Ergenç, bu pekiştirmenin ‘telkin etkisi, olumlama ve model alma’
sürecinden oluştuğunu sözlerine ekledi.
Kurumlar için uzun ve sağlıklı yaşam sırları
‘tim’ Danışmanlık Kurucu Ortağı Behzat Yıldırımer
ve DenizBank İnsan Kaynakları ve Deniz Akademi Grup Müdürü Yavuz Elkin ‘Uzun ve
sağlıklı yaşam sırları’ başlıklı konuşmalarıyla zirvede yer aldılar. ‘tim’
Danışmanlık tarafından geliştirilen ve DenizBank’ın liderliğinde yürütülen KOBİ
ve OBİ’lere yönelik şirket eğitimleri hakkında bilgiler aktaran Elkin ve
Yıldırımer bu eğitimlerin şirketlere yarattığı katma değeri ve
sürdürülebilirliliği paylaştılar. Konuşmalarında küçük ve ortak ölçekli
şirketlerin uzun ve sağlıklı yaşamaları için finansal, operasyonel ve yönetsel
açıdan yapmaları gerekenler üzerine deneyimlerini de anlatan Behzat Yıldırımer
ve Yavuz Elkin bu süreçte eğitimin gücü ve finansal destek konusunda bankaların
rolü üzerine de görüşlerini aktardırlar.
Dijital enerjiyi yönetmek: DOL
Akademi
Doğan Online İnsan Kaynakları Grup Başkanı Seda
Kayrak Kızıltan da ‘Dijital enerjiyi yönetmek: DOL Akademi’ başlıklı konuşmasıyla zirvede söz alan isim oldu. İçinde özel
alışveriş sitelerinin de bulunduğu e-ticaret şirketlerinden, online reklam ve
pazarlama şirketlerine kadar birçok alan hizmet sunum Doğan Online bünyesinde
kurulan DOL Akademi hakkında bilgiler paylaşan Kızıltan, Akademi’nin hem şirkete
hem çalışanlara yarattığı değerden bahsetti. Seda Kayrak Kızıltan, konuşmasında
akademilerin şirketlerin sürdürülebilirliklerine üzerindeki etkiye değindi ve
DOL Akademi’nin bunu nasıl başardığını anlattı.
Kariyer Yönetimi’nden Kariyer Mimarisi’ne…
Zirve konuşmacıları arasında yer alan Finansbank
İK Genel Müdür Yardımcısı Hakan Alp, ‘Kariyer Yönetimini Kariyer Mimarisine
dönüştüren bir gelişim süreci’ başlıklı sunumuyla ilgi topladı. Her dönemin
kendine has iş dinamikleri ve kariyer yönetim sistemleri olduğunu belirten Hakan
Alp, yeni nesil ve bir önceki neslin kariyer tercihlerinin ve hedeflerinin
farklı olduğunu dile getirdi. Hakan Alp, değişen kariyer yolları ve yönetimiyle
birlikte yeni neslin beklentilerini karşılamak için de fark yaratan yeni
uygulamaları hayata geçirmek gerektiğinin altını çizdi. Y kuşağının belirlilik
içinde belirsizlik aradığının ve kendi yollarını kendilerinin çizmek istediğinin
altını çizen Hakan Alp, Y’lerin beklentilerini deşifre etmek gerektiğini ve her
İK ve eğitim uygulamasının yeniden uyarlanması gerektiğini söyledi. Finansbank
olarak bu doğrultudan yola çıkarak çalışanların kendi yollarını çizmelerine
imkan veren Kariyer Mimarisi projesini gerçekleştirdiklerini dile getiren Alp,
bu yapı sayesinde çalışanlara özel çeşitlendirilmiş, sürekli erişilebilir, geniş
kapsamlı bir eğitim programı ve gelişim imkanı sunduklarını ifade etti. Alp,
konuşmasında ayrıca bu yapının detaylarını ve çalışanlara yarattığı değeri
aktardı.
Ve
odağımızda insan…
‘Sağlam bir altyapı, net bir hedef, her boyutta
bütünsellik… Ve odağımızda insan…’ başlıklı konuşmasıyla zirve konuşmacıları
arasında yer alan isim Eczacıbaşı Topluluğu Eğitim ve Geliştirme Müdürü Deniz
Uzunçarşılı oldu. Eczacıbaşı Topluluğu çalışanları için hayata geçirdikleri
eğitim ve gelişim programlarını aktardığı konuşmasında, Uzunçarşılı bu
programları şirketin stratejik öncelikleri ile uyumlandırarak ve stratejik
hedefler ile eğitim hedef ve yöntemlerini birbiri ile ilişkilendirerek
uygulamaya koyduklarını belirtti. Deniz Uzunçarşılı yetkinlik çatısını
oluşturdukları genel çerçeveyi ‘çalışanların, işin, ilişkilerin ve kişisel
gelişimin yönetimi’ olarak özetledi. Eczacıbaşı Topluluğu eğitim ve gelişim
programlarının tasarım süreçlerinden de bahseden Deniz Uzunçarşılı, Future Fit
ve Geliştiren Yönetici programlarının detaylarını, yetenek yönetimi süreci ve
değerlendirme merkezi uygulamalarını paylaştı.
Sosyal öğrenme devrimi
Zirvede ilk günün kapanışını Centre for Learning
& Performance Technologies (C4LPT) Kurucusu Jane Hart ‘Sosyal öğrenme
devrimi’ başlıklı konuşmasıyla gerçekleştirdi. Sosyal öğrenmenin tarih boyunca
hep var olduğunu, hayatın her alanında kullanılan bir öğrenme şekli olduğunu
ifade eden Jane Hart, insanın doğuştan itibaren sosyal öğrenme içinde büyüdüğünü
ama iş dünyasının bunu çok geç keşfettiğini söyledi. Hart, yaşam tarzımızı
dramatik bir biçimde değiştiren Sosyal Web’in de şimdi de öğrenme şeklimizi
değiştirdiğini belirtti. Sosyal ağların insanları bireyselleştirdiğine ama aynı
zamanda da birlikte öğrenmeyi sağladığına dikkat çeken Jane Hart, sosyal
öğrenmenin birçok açıdan geleneksel öğrenmeden üstün olduğunu sözlerine ekledi.
Eğitimcilerin dolu dolu herşeyi hazır eğitim paketleri oluşturmak yerine
kişilerin kendilerini keşfedebileceği daha özgür öğrenme alanları oluşturmaları
gerektiğinin altını çizen Hart, konuşmasında eğitim departmanlarının böyle bir
sürece daha uygun yeni öğrenme şekillerini nasıl sağlayıp destekleyecekleri
konusunda açıklamalarda bulundu.
Liderlerden dersler
Zirvenin ikinci gün açılış konuşmasını Dublin
Consulting CEO ve Baş Çözüm Mimarı Lance Dublin ‘Yeni karma eğitimmodeli eylem halinde: Liderlerden dersler’ başlıklı
konuşmasıyla gerçekleştirdi. Başta karma eğitim olmak üzere sosyal öğrenme,
oyunlar, simülasyonlar, mobil öğrenme ve performans destekli eğitimler üzerine
odaklandığı konuşmasında Dublin; Google, Nissan Avrupa, ADP, Xerox, Cisco, ACS,
Qualcomm ve Telus’un da aralarında bulunduğu pek çok organizasyonun karma eğitim
modellerini paylaştı. Lance Dublin, konuşmasında ayrıca karma eğitim modelinin
ticari ortam ve organizasyonlarda karşılaştığı sorunlardan ve çözüm önerilerden
bahsetti ve yeni karma eğitim modeli tasarımının nasıl olması gerektiği üzerine
görüşlerini katılımcılara aktardı.
Mükemmel yöneticilerin nasıl liderlik
ettiğinin özünü anlamak
The Leadership Foundation CEO’su, The Center for
Great Management Başkanı ve HumanGroup Stratejik Partner’i Ryan Forsthoff,
zirvede ‘Mükemmel yöneticilerin nasıl liderlik ettiğinin özünü anlamak’ başlıklı
konuşmasıyla yer aldı. Günümüzde liderlerin temel görevinin organizasyonlardaki
ve çalışanlardaki yüksek potansiyeli ortaya çıkarmak ve bunun
sürdürülebilirliliğini sağlamak olduğunu ifade eden Forsthoff, ‘’büyük liderler
insanların ihtiyaçlarının ne olduğunu ve onu nasıl karşılayacaklarını bilen
insanlardır’’ diyerek liderliğin farklı bir tarafını katılımcılarla paylaştı.
Ryan Forsthoff, konuşmasında hem bir profesyonel yönetici hem bir danışman
gözüyle edindiği deneyimlerini anlattı, kendisinin ve meslektaşlarının
müşterileri olan organizasyonları dönüştürmek için hayata geçirdikleri süreçler
ve uygulamalardan bahsetti. Katılımcılara uygulayabilecekleri 5 parçalı bir
modeli de anlatan Forsthoff, zirvede ayrıca ‘Bağlılığı beslemek’ başlıklı bir
fasilitasyon seansı gerçekleştirdi. Bu seansta, kurumların ve yöneticilerin
bağlılığı sağlamaları ve sürdürebilmeleri için yerine getirmeleri gereken 5
kritik görev üzerine odaklanan Ryan Forsthoff, ‘Bağlılığı beslemek’ sürecinin en
sık rastlanan yedi ‘bağlılık katili’ni tespiti için elzem bir süreç olduğunu
belirtti ve katılımcılarla birlikte interaktif bir uygulama gerçekleştirerek bu
süreci detaylandırdı.
Marks
and Spencer’dan yeni eğitim trendleri
Marks & Spencer Türkiye Bölge Ofisi Eğitim ve
Geliştirme Müdürü Yüksel Erdal Altun ‘Marks and Spencer Sourcing Ofis eğitimde
yeni trendleri takip ediyor’ başlıklı konuşmasında global eğitim trendlerinden
ve Marks & Spencer olarak hayata geçirdikleri yeni eğitim trendlerinden
bahsetti. Eğitim süreçlerinde en kritik aşamanın eğitim ihtiyacı ile birlikte
önemin ve önceliğin belirlenmesi olduğuna dikkat çeken Altun, her eğitimin
süresinin farklı tasarlanması ve parçalara bölünmesi gerektiğinin altını çizdi.
Konuşmasında, iç eğitmenlerin süreçteki kritik rolüne de değinen Yüksel Erdal
Altun, Marks & Spencer olarak hayata geçirdikleri teknik eğitimler (sourcing
academy model), yönetici eğitimleri (management development) ve kişisel gelişime
yönelik eğitimler hakkında detaylı bilgi aktardı.
Kişisel markalaşma
Kişisel markalaşma
Coca-Cola İçecek Türkiye, Ortadoğu, Orta Asya ve
Pakistan’dan Sorumlu Kurumsal Öğrenim ve Gelişim Müdürü Burak Ecemiş zirvede
‘Kişisel markalaşma: Kişisel markanla geleceğine sahip çık!’ başlıklı
konuşmasıyla söz alan isim oldu. Konuşmasında, özellikle sosyal medya ve
teknolojinin kişisel markaya etkisine değinen Ecemiş, marka kavramının artık
sadece kurumlar değil, kişilere de dokunduğunu ifade etti. Günümüzde ‘kişisel
marka’ olmanın veya olmamanın kişilerin isteğine bağlı birşey olmadığını
belirten Burak Ecemiş, burada önemli olan noktanın bu markayı doğru yönetip
yönetmemek olduğunu sözlerine ekledi. Ecemiş, insanların kişisel markalarını
yönetmek için zaten kendilerinde var olan özgün değerleri ve kendilerini eşsiz
kılan özelliklerini keşfetmeleri, farklılıklarını gösterebilecek alanlar
yaratmaları gerektiğine dikkat çekti ve sözlerine şöyle devam etti:
‘Geleceğinize sahip çıkmanın ve geleceğinizi sadece kendinizin kontrolü altında
tutmanın tek yolu kendinizi bir marka gibi görmeniz ve bir marka gibi
yönetmenizdir.’
Anında İngilizce, Az sonra!
THY Havacılık Akademisi Yönetim ve Kişisel Gelişim
Eğitimcileri, Proje Yöneticisi Muzaffer Özçelik ‘Me? Bad English? Unpossible! Anında İngilizce, Az sonra!’ başlıklı
konuşmasıyla zirve konuşmacılarından biriydi. Konuşmasında kurumsal ve bireysel
olarak iş dünyasında İngilizce yeterlilik problemine değinen Özçelik, eğitim
kurumlarında veya çalışanların profesyonel gelişimleri bağlamında bu sorunun
nasıl aşılabileceği konusunda tavsiyelerde bulundu ve farklı sektörlerde
uygulanabilecek örnek vaka’lar paylaştı. Muzafffer Özçelik, özellikle yeni nesil
ile birlikte bu yetersizlik sorununu çözmek için daha inovatif yaklaşımlar ve
alternatif uygulamalar gerçekleştirmek gerektiğine dikkat çekti.
Hayatı oyunlaştırma
Zirvenin en ilginç oturumuna, hiç şüphesiz, M3 Works
imza attı. M3 Works Genel Koordinatörü Erdem Genç, EğitmenTeoman Gelmez ve M3
Works ekibi ‘Hayatı Oyunlaştırma’ başlıklı interaktif oyun-sunumlarıyla
katılımcılara renkli anlar yaşattılar. Sahnede hayatın rutin gidişatını yaratıcı
drama ve vücut ritmi ile canlandıran Genç ve Gelmez’e katılımcılar da eşlik
etti. Yeryüzünün en değerli enstrümanı olarak nitelendirdikleri vücudu adeta bir
perküsyon aleti gibi kullanmayı öğreten Erdem Genç ve Teoman Gülmez, herkesin
bir hikayesi olduğunu ve her bir hikayenin akortlanarak kendisine has bir ritmi
oluşturduğunu ifade ettiler.
Film
ve kliplerin İK eğitimlerinde kullanımı DBE Davranış
Bilimleri Enstitüsü Psikolog Dr. Burcu Sevim zirvede ‘Film ve kliplerin İK
eğitimlerinde kullanımı’ konusunu irdeleyen isim oldu. Sinema ve kliplerin ses
ve görüntü senkronizasyonuyla insanların hem görsel hem işitsel duyularına hitap
ettiğini söyleyen Sevim, bunların eğitimlerde kullanımının da oldukça verimli
olacağını dile getirdi. Eğitimlerde kullanılan film ve kliplerin eğitimin
hedefine ulaşmasına önemli bir katkısı olduğunu ifade eden Sevim, görsel ve
işitsel uyarıcıların tek başına kullanıldıklarında aynı etkiyi yaratmadığını
belirtti. Film ve kliplerin etkiyi ve akılda kalıcılığı artırdığını ve istenilen
sonuca ulaşmayı kolaylaştırdığına dikkat çeken Burcu Sevim, konuşmasında DBE
olarak geliştirdikleri örnek eğitim içeriklerini paylaştı.
Imperial Tobacco’dan Liderlik Akademisi
Imperial Tobacco Yetenek Yönetimi ve İşe Alım Müdürü
Sinem Biçer Tüzer ‘Imperial Tobacco: Liderlik Akademisi’ başlıklı konuşmayla
zirvede söz alan isimlerden biri oldu. Tüzer konuşmasında Imperial Tobacco
uygulamaları ve liderlik yönetim süreçlerinden bahsetti. Liderlik Akademisi
ilgili detaylar da aktaran Sinem Biçer Tüzer, eğitim tasarım ve içerik
yönetiminin kurumlar için yadsınamaz önemine de vurgu yaptı. Imperial Tobacco’da
uygulanan yetkinlik ve liderlik eğitimlerinin kuruma ve çalışanlara yarattığı
katma değeri katılımcılarla paylaşan Tüzer, akademilerin eğitimi
kurumsallaştırmak için önemli olduğunu sözlerine ekledi.
Tüm renkler BİRArada…
Efes Türkiye Yetenek Yönetimi Müdürü Şebnem Akhan
da zirvede ‘Tüm renkler BİRArada; farklı kuşaklar ile ortak kurum kültürü nasıl
yaşatılır?’ başlıklı konuşmasıyla Efes uygulamalarını paylaşan isim oldu. Efes
Türkiye uygulamalarını ‘kurum kültürü, eğitim ve insan’ çerçevesinde
değerlendiren Akhan, ‘Tüm Renkler BİRArada’ projesinin detaylarını katılımcılara
aktardı. Yeni nesil çalışanlara kurum kültürünü aşılamak ve farklı nesilleri
aynı kurum kültürüne entegre etmek için hayata geçirdikleri WebyEFES, Birader ve
motivasyonel aktivitelerden de bahseden Şebnem Akhan, ayrıca Efes Akademi ile
farklı kuşakları buluşturan, kurumu kültürü besleyen ve Efes Türkiye
değerleriyle örtüşen yetkinlik eğitimlerine de değindi.
TAV
Akademi’nin hikayesi Zirvede ‘Kurumsal Akademi’den,
uluslararası eğitim şirketine dönüşüm hikayesi’ başlıklı oturumla deneyimlerini
paylaşan isim TAV Akademi / TAV Aviation Minds Genel Müdürü A. Ezgi Kadıoğlu
oldu. Türkiye ve dünyada birçok başarıya imza atan ve üniversitelerde başarı
hikayesi olarak paylaşılan TAV Akademi’nin başarı yolculuğunu anlatan Kadıoğlu,
Akademi’nin başarı sırrını şöyle özetliyor: ‘‘TAV Akademi, TAV Havalimanları
Holding'in sosyal ve know-how sermayesini, iç eğitmenleri ve konu uzmanları ile
ince ince işleyerek, TAV grubuna gelir sağlayacak ve grubun kurumsal markasına
değer kazandıracak bir şirkete dönüştürdü.’’ Ezgi Kadıoğlu, TAV Akademi
tecrübesini TAV Aviation Minds şirketine aktararak özellikle Ortadoğu ve Kuzey
Afrika bölgesinde yer alan havalimanlarının ve çalışanların performansını
geliştirilmesini hedeflediklerini ifade etti. Konuşmasında TAV Akademi ve TAV
Aviation Minds’a dair tüm yönetim ve tasarım süreçlerinden de bahseden Kadıoğlu,
bu iki organizasyonun yetenek yönetimi ve yönetici yedekleme süreçlerine olan
katkılarını da anlattı.
ROI’nin yararları ve zorlukları İki gün süren zirve maratonunu sonlandıran isim ‘İK’nın gelişiminin değerini kanıtlamak: ROI’nin yararları ve zorlukları’ başlıklı konuşmasıyla ROI Institute Birleşik Krallık ve İrlanda Yönetici Ortağı Gerard Doyle oldu. Doyle, konuşmasının başında günümüzde, organizasyonların karşı karşıya kaldıkları en büyük zorluklardan birinin İK, eğitim ve geliştirme, performans iyileştirme, değişim, kalite ve teknolojinin değerini kanıtlamak olduğunu ifade etti. Bu değeri kanıtlamanın tek yolunun ölçümlemek olduğunu ve bunun da ROI ile mümkün olduğunu ifade eden Gerard Doyle, ROI metodolojisinin detaylarını aktardı. Yaklaşımın kilit unsurlarını, farklı durumlarda kullanılışına ilişkin vaka çalışmaları paylaşan Doyle, ayrıca deneyimlerinden yararlanarak bu modelin organizasyon içinde İK gelişimini değerlendirmeye ve kurumlara nasıl yardımcı olduğunu aktardı.
ROI’nin yararları ve zorlukları İki gün süren zirve maratonunu sonlandıran isim ‘İK’nın gelişiminin değerini kanıtlamak: ROI’nin yararları ve zorlukları’ başlıklı konuşmasıyla ROI Institute Birleşik Krallık ve İrlanda Yönetici Ortağı Gerard Doyle oldu. Doyle, konuşmasının başında günümüzde, organizasyonların karşı karşıya kaldıkları en büyük zorluklardan birinin İK, eğitim ve geliştirme, performans iyileştirme, değişim, kalite ve teknolojinin değerini kanıtlamak olduğunu ifade etti. Bu değeri kanıtlamanın tek yolunun ölçümlemek olduğunu ve bunun da ROI ile mümkün olduğunu ifade eden Gerard Doyle, ROI metodolojisinin detaylarını aktardı. Yaklaşımın kilit unsurlarını, farklı durumlarda kullanılışına ilişkin vaka çalışmaları paylaşan Doyle, ayrıca deneyimlerinden yararlanarak bu modelin organizasyon içinde İK gelişimini değerlendirmeye ve kurumlara nasıl yardımcı olduğunu aktardı.
Kaynak : http://www.hrdergi.com/