> Kurumsal Öğrenim ve Gelişim: Eğitim öncesi ve sonrası faaliyetlerin önemi...

22 Eylül 2014

Eğitim öncesi ve sonrası faaliyetlerin önemi...



Merhabalar,
Baldwin ve Ford 'un 1982 yılında yaptıkları bir araştırmada Amerika'da organizasyonlar yılda ortalama 100 milyar doları eğitime harcamış ancak bu eğitimlerden alınan bilgi, beceri ve davranışların sadece yaklaşık %10 'u iş ortamına yansımıştır.Yine Columbia Üniversitesi'nden Dr.Brent Peterson'un 2004 yılında yaptığı bir araştırmaya göre eğitime yapılan yatırımların eğitim öncesi hazırlık payı %10, eğitim işlemine payı %85 ve eğitim sonrası pekiştirme (Follow up) payı ise %5 dir.
Yine Amerikan Eğitim ve Gelişim Kurumunun 2004 yılınnda yaptığı kapsamlı bir araştırmada eğitimden öğrenilen bilgi ve becerilerin iş ortamına aktarılmasında yaşanan problemlerin %20 si eğitime hazırlanma ve istek, %10 u eğitim programı ve %70 ise uygulama ortamından kaynaklanmaktadır.

Tüm bu sonuçlar gösteriyor ki, eğitimlerden başarılı sonuçlar almak istiyorsak en az eğitim programının içeriği, eğitmenin kalitesi ve eğitim ortamına verdiğimiz önem kadar  doğru katılımcıları bulma, eğitim öncesinde eğitime hazırlama, eğitimden sonra onları destekleme, pekiştirme, ölçme ve takip etme konularına ağırlık vermemiz ve bu alanlarda yoğun şekilde çalışmamız gerekmekte...

İyi günler dilerim...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder