Bildiğiniz gibi öğrenme bir olay değil bir süreçtir ve bu eğitim ihtiyacının hasıl olmasından, eğitimde aktarılan bilgi ve becerilerin katılımcılarda alışkanlık haline gelmesine kadar süren uzun bir zaman dilimidir. Bu süreci eğitmenler üç ana dilime ayırırlar, eğitim öncesi, eğitim ve eğitim sonrası, ben ise biraz daha farklı bakıyorum bu sürece, benim için bu süreç 2 ana, ancak birbirinden çok farklı unsura dayanıyor, bunlar;
- Eğitimde anlatılan bilgilerin akılda tutulması ve becerilerin kazanılması
- Eğitimde anlatılan bilgilerin akılda tutulması ve becerilerin kazanılması
- Bu bilgi ve becerilerin gerçek hayatta uygulanması
Eğitim programı hazırılarken yukarıda belirttiğim 2 unsur dikkate alınarak tasarlanmalı. Bu unsurlara aşağıda belirtiğim kriterler dikkate alınarak ulaşılabilir.
- Eğitimde öğrenme stilleri kullanılmalı
- Eğitim katılımcıların gerçek ihtiyaçlarına hitap etmeli
- Eğitimde mümkün olduğunca gerçek olaylar örnek olarak kullanılmalı
- Eğitim programı çok detaylandırılmamalı
- Eğitim süresi kısa tutulmalı veya modüler planlanmalı
- Vermek istenen mesaj sık sık tekrarlanmalı
- Mesaj tutarlı olmalı
- Katılımcı motive olmalı
- Katılımcı kendini güvende hissetmeli
- Katılımcı desteklenmeli
- Katılımcı bilgilendirilmeli ve ödüllendirilmeli
Bölüm Sonu...
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder