> Kurumsal Öğrenim ve Gelişim: İş yerinde öğrenmede yeni trendler

8 Kasım 2013

İş yerinde öğrenmede yeni trendler

HRdergi tarafından 22 – 23 Mayıs tarihlerinde düzenlenen
“16. Eğitimciler Zirvesi”nde, ödüllü ROI uygulayıcılarından dünyanın en çok ziyaret edilen eğitim sitelerinin kurucularına; kurumsal eğitim & gelişim konusunda otorite kabul edilen isimler ve Türkiye’den iyi uygulamalara imza atan kurumların yöneticileri sahnedeydiler. Masters Training International’ın Ana Sponsorluğu’nda; Enocta, DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü, HumanGroup ve 'tim' Danışmanlık’ın Resmi Sponsorluğu’nda gerçekleşen 16. Eğitimciler Zirvesi’nde Yapı Kredi Bankacılık Akademisi, CarrefourSA, DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü, Imperial Tobacco, Masters Training International, Tim Danışmanlık, Doğan Online, Finansbank, HumanGroup, Vodafone Red Academy, Enocta, Ford Otosan ve Baltaş Grubu’ndan konuşmacılar deneyimlerini, Türkiye’nin eğitim & gelişim profesyonelleri ile paylaştı.


İşyerinde öğrenmede 3 trend
Zirve HRdergi Genel Müdürü Alper Toper’in Hoşgeldiniz konuşması ve Genel Müdür Yardımcısı Ülgen Özmen Kuru’nun 16. yıl değerlendirmesi ile başladı. Zirvenin açılış konuşmasını ise ‘İşyerinde öğrenmede 3 trend’ başlığıyla Learniappe Öğrenmeden Sorumlu Başkan Kimberly Seeger gerçekleştirdi. Bu görevinin yanı sıra ASTD Bölge Kuruluşları Özel Danışmanı ve SHRM İşgücü Geliştirme Komitesi üyesi olarak kariyerini sürdüren Seeger, hızla değişen eğitim dünyasına ayak uydurmak için atılması gereken adımları katılımcılarla paylaştı. Günümüzde eğitim profesyonellerinin pek çok olanak sayesinde ticari zorluklara etki etmek için ellerinde inanılmaz fırsat olduğunu dile getiren Kimberly Seeger, pozitif enerji, tutku ve merakın her zaman eğitimi tetikleyen faktörler olduğunu; bu nedenle eğitimcilerin bu faktörleri tetikleyenler olması gerektiğine değindi. Kurumların kendilerine en uygun global eğitim trendini nasıl keşfedeceklerini anlatan Seeger, informal eğitimin önemine vurgu yaptı. Seeger, informal ortamda bilginin yayılmasını ve paylaşılmasını desteklemek gerektiğini fakat bunun şirketler ve eğitim yöneticileri için hala zor bir durum olduğunu sözlerine ekledi. Öğrenmede sosyal medyanın ve mobil araçların gün geçtikçe artan rolüne ve önemine de vurgu yapan Kimberly Seeger konuşmasında ‘ilişkileri geliştirmek, bilgiye ve kaynağa ulaşmak için temas kurun’ diyerek yeni öğrenme trendlerinde iletişimin ağırlığına değindi.


5 aşamalı ROI ölçümleme hikayesi Yapı Kredi Bankacılık Akademisi / GM Eğitim Tasarım ve Geliştirme Müdürü Müge Arslan ve Yapı Kredi BankacılıkAkademisi / YKBA Dış Projeler Uzmanı Özlem Akgün, zirvede ASTD ödüllü projelerini anlattıkları ‘5 Aşamalı ROI Ölçümleme Hikayesi: Neler yaptık? Neler öğrendik?’ başlıklı konuşmalarıyla zirvede söz alan isimler oldular. Eğitim sektörünün en çok tartıştığı sorun olan ROI konusunda büyük başarılara imza atan Yapı Kredi Bankacılık Akademisi’ni bu başarıya taşıyan stratejileri ve uygulamaları anlatan Arslan ve Akgün, ROI ölçümleme süreci; bu süreçte yaşadıkları zorluklar ve deneyimler üzerine bilgiler aktardılar. Müge Arslan ve Özlem Akgün, konuşmalarında Yapı Kredi Bankacılık Akademisi için stratejik öneme sahip bir eğitim projesinde uygulanan ROI sürecindeki plan hazırlama, veri toplama ve analiz etme, hesaplama ve sonuçları raporlama aşamalarını anlattılar.

Perakende sektöründe eğitim ve liderlik gelişimi Zirvede, perakende devi CarrefourSA Türkiye’nin eğitim ve liderlik gelişimi süreçlerini anlatan isim kurumun Eğitim ve Liderlik Gelişim Direktörü Meltem Ataç oldu. CarrefourSA’nın eğitim konusundaki stratejilerini, olmazsa olmaz kriterlerini ve değerlerini paylaşan Ataç, konuyu hem çalışan hem organizasyon açısından değerlendiren bir konuşma gerçekleştirdi. Eğitim sürecinde yetkinliklerin nasıl belirlendiğine dair bilgiler de aktaran Meltem Ataç, ayrıca değerlendirme merkezi, eğitim katalogları ve koçluk uygulamaları üzerine CarrefourSA Türkiye deneyimlerini aktardı.

Oyuncağa dönüşmeyen eğitim oyunları

Baltaş Grubu eğitmenlerinden Selin Selamet, zirvede “Eğitimciler için Oyuncağa Dönüşmeyen Eğitim Oyunları” çalıştayıyla katılımcıların karşısına çıktı. “Daha kısa zamanda daha çok öğrenme”yi sağlamak amacıyla hazırlanan çalıştayın katılımcıları bu kez eğitimcilerdi. Özellikle kurum içi deneyimli eğitimciler düşünülerek hazırlanan çalıştayda eğitim oyunlarının yanı sıra katılımcılara, güçlü ve etkileyici bir açılış için yeni fikirler üretme, yetişkin öğrenmesine uygun sunuş ve malzeme geliştirme, zevkli ve eğlendirici tekrar yöntemleri geliştirme konusunda katkı sağlanmaya çalışırken, iz bırakan aktarımlar için güçlü kapanışlar yaratma ve zor katılımcılarla iletişim yolları aktarıldı. “Eğitimciler İçin Oyuncağa Dönüşmeyen Eğitim Oyunları” adı gibi eğitimleri iş sonuçlarına olumlu katkı sağlayacak şekilde zevkli öğrenme fırsatlarına dönüştürmeyi amaçlarken, katılımcılara da eğitimlerinde kullanacakları sunuşlar ve uygulamalar için örnekler verdi.

Kişiselleştirsinler, paylaşsınlar, eğlensinler…Enocta Satış ve Pazarlama Direktörü Harun Tiftikçi ‘Öğrenmelerini istiyorsanız bırakın kişiselleştirsinler, paylaşsınlar, eğlensinler’ başlıklı konuşmasıyla zirvede söz alan isimlerden biri oldu. Sunumunda, mobil ve sosyal öğrenmenin özellikle yeni nesil çalışanların hayatındaki elzem önemine değinen Tiftikçi, kurumların çalışanların eğitimden keyif almaları için ‘kişiselleştirilmiş, paylaşıma açık ve eğlenceli’ eğitim alternatifleri bulması gerektiğine vurgu yaptı. Harun Tiftikçi ayrıca Enocta olarak geliştirdikleri sosyal ve mobil öğrenme eğitim platformları üzerine de katılımcılara bilgiler aktardı.

Sürdürülebilir performans için sürdürülebilir gelişim Zirvede otomotiv devi Ford Otosan’ın eğitim ve gelişim süreçlerini Eğitim ve Gelişim Müdürü Hayriye Vural ve Eğitim ve Gelişiminden Sorumlu Ekip Lideri Pınar Başkurt oldu. Vural ve Başkurt PERYÖN İnsan Yönetimi Ödülleri en prestijli uygulama kapsamında Eğitim ve Gelişim kategorisinde ödül alan ‘Gelişimine Yatırım Yap’ projesini anlatmak üzerine katılımcılarla bir araya geldiler. Konuşmalarında projenin süreç ve yönetiminde yaşadıkları deneyimleri, zorlukları ve yakaladıkları başarıyı özetleyen Hayriye Vural ve Pınar Başkurt, eğitim projelerinin diğer İK uygulamalarıyla bağlantılı olması gerektiğine değinerek eğitimde başarının bu şekilde sağlanabileceğine dikkat çektiler.

Daha renkli ve başarılı bir yaşam için yetkinlik geliştirme Masters Training International’ın Eğitim Danışman’larından Altay Ergenç zirvede ‘Daha renkli ve başarılı bir yaşam için yetkinlik geliştirme’ konusunu paylaşan isim oldu. Yetkinliklerin gelişiminde rol alan genel süreç aşamalarını anlatan Ergenç, yetkinliklerin geliştirilme şansı çok yüksek olmasa da, önemli bir kısmının geliştirebildiğine değindi. Altay Ergenç, yetkinlik gelişimi için kabul, farkındalık, arzu ve eylem planı gerektiğinin altını çizdi ve aranan davranışsal yetkinliklerin tespiti ve kişiye özel gelişim / eylem listesi hazırlamak için Türkiye’de yapılmış 500’e yakın birebir görüşmenin sonuçlarını da aktardı. Eğitimde imaj pekiştirmesinin önemine de vurgu yapan Ergenç, bu pekiştirmenin ‘telkin etkisi, olumlama ve model alma’ sürecinden oluştuğunu sözlerine ekledi.

Kurumlar için uzun ve sağlıklı yaşam sırları

‘tim’ Danışmanlık Kurucu Ortağı Behzat Yıldırımer ve DenizBank İnsan Kaynakları ve Deniz Akademi Grup Müdürü Yavuz Elkin ‘Uzun ve sağlıklı yaşam sırları’ başlıklı konuşmalarıyla zirvede yer aldılar. ‘tim’ Danışmanlık tarafından geliştirilen ve DenizBank’ın liderliğinde yürütülen KOBİ ve OBİ’lere yönelik şirket eğitimleri hakkında bilgiler aktaran Elkin ve Yıldırımer bu eğitimlerin şirketlere yarattığı katma değeri ve sürdürülebilirliliği paylaştılar. Konuşmalarında küçük ve ortak ölçekli şirketlerin uzun ve sağlıklı yaşamaları için finansal, operasyonel ve yönetsel açıdan yapmaları gerekenler üzerine deneyimlerini de anlatan Behzat Yıldırımer ve Yavuz Elkin bu süreçte eğitimin gücü ve finansal destek konusunda bankaların rolü üzerine de görüşlerini aktardırlar.

Dijital enerjiyi yönetmek: DOL Akademi

Doğan Online İnsan Kaynakları Grup Başkanı Seda Kayrak Kızıltan da ‘Dijital enerjiyi yönetmek: DOL Akademi’ başlıklı konuşmasıyla zirvede söz alan isim oldu. İçinde özel alışveriş sitelerinin de bulunduğu e-ticaret şirketlerinden, online reklam ve pazarlama şirketlerine kadar birçok alan hizmet sunum Doğan Online bünyesinde kurulan DOL Akademi hakkında bilgiler paylaşan Kızıltan, Akademi’nin hem şirkete hem çalışanlara yarattığı değerden bahsetti. Seda Kayrak Kızıltan, konuşmasında akademilerin şirketlerin sürdürülebilirliklerine üzerindeki etkiye değindi ve DOL Akademi’nin bunu nasıl başardığını anlattı.

Kariyer Yönetimi’nden Kariyer Mimarisi’ne…

Zirve konuşmacıları arasında yer alan Finansbank İK Genel Müdür Yardımcısı Hakan Alp, ‘Kariyer Yönetimini Kariyer Mimarisine dönüştüren bir gelişim süreci’ başlıklı sunumuyla ilgi topladı. Her dönemin kendine has iş dinamikleri ve kariyer yönetim sistemleri olduğunu belirten Hakan Alp, yeni nesil ve bir önceki neslin kariyer tercihlerinin ve hedeflerinin farklı olduğunu dile getirdi. Hakan Alp, değişen kariyer yolları ve yönetimiyle birlikte yeni neslin beklentilerini karşılamak için de fark yaratan yeni uygulamaları hayata geçirmek gerektiğinin altını çizdi. Y kuşağının belirlilik içinde belirsizlik aradığının ve kendi yollarını kendilerinin çizmek istediğinin altını çizen Hakan Alp, Y’lerin beklentilerini deşifre etmek gerektiğini ve her İK ve eğitim uygulamasının yeniden uyarlanması gerektiğini söyledi. Finansbank olarak bu doğrultudan yola çıkarak çalışanların kendi yollarını çizmelerine imkan veren Kariyer Mimarisi projesini gerçekleştirdiklerini dile getiren Alp, bu yapı sayesinde çalışanlara özel çeşitlendirilmiş, sürekli erişilebilir, geniş kapsamlı bir eğitim programı ve gelişim imkanı sunduklarını ifade etti. Alp, konuşmasında ayrıca bu yapının detaylarını ve çalışanlara yarattığı değeri aktardı.

Ve odağımızda insan…

‘Sağlam bir altyapı, net bir hedef, her boyutta bütünsellik… Ve odağımızda insan…’ başlıklı konuşmasıyla zirve konuşmacıları arasında yer alan isim Eczacıbaşı Topluluğu Eğitim ve Geliştirme Müdürü Deniz Uzunçarşılı oldu. Eczacıbaşı Topluluğu çalışanları için hayata geçirdikleri eğitim ve gelişim programlarını aktardığı konuşmasında, Uzunçarşılı bu programları şirketin stratejik öncelikleri ile uyumlandırarak ve stratejik hedefler ile eğitim hedef ve yöntemlerini birbiri ile ilişkilendirerek uygulamaya koyduklarını belirtti. Deniz Uzunçarşılı yetkinlik çatısını oluşturdukları genel çerçeveyi ‘çalışanların, işin, ilişkilerin ve kişisel gelişimin yönetimi’ olarak özetledi. Eczacıbaşı Topluluğu eğitim ve gelişim programlarının tasarım süreçlerinden de bahseden Deniz Uzunçarşılı, Future Fit ve Geliştiren Yönetici programlarının detaylarını, yetenek yönetimi süreci ve değerlendirme merkezi uygulamalarını paylaştı.

Sosyal öğrenme devrimi

Zirvede ilk günün kapanışını Centre for Learning & Performance Technologies (C4LPT) Kurucusu Jane Hart ‘Sosyal öğrenme devrimi’ başlıklı konuşmasıyla gerçekleştirdi. Sosyal öğrenmenin tarih boyunca hep var olduğunu, hayatın her alanında kullanılan bir öğrenme şekli olduğunu ifade eden Jane Hart, insanın doğuştan itibaren sosyal öğrenme içinde büyüdüğünü ama iş dünyasının bunu çok geç keşfettiğini söyledi. Hart, yaşam tarzımızı dramatik bir biçimde değiştiren Sosyal Web’in de şimdi de öğrenme şeklimizi değiştirdiğini belirtti. Sosyal ağların insanları bireyselleştirdiğine ama aynı zamanda da birlikte öğrenmeyi sağladığına dikkat çeken Jane Hart, sosyal öğrenmenin birçok açıdan geleneksel öğrenmeden üstün olduğunu sözlerine ekledi. Eğitimcilerin dolu dolu herşeyi hazır eğitim paketleri oluşturmak yerine kişilerin kendilerini keşfedebileceği daha özgür öğrenme alanları oluşturmaları gerektiğinin altını çizen Hart, konuşmasında eğitim departmanlarının böyle bir sürece daha uygun yeni öğrenme şekillerini nasıl sağlayıp destekleyecekleri konusunda açıklamalarda bulundu.

Liderlerden dersler

Zirvenin ikinci gün açılış konuşmasını Dublin Consulting CEO ve Baş Çözüm Mimarı Lance Dublin ‘Yeni karma eğitimmodeli eylem halinde: Liderlerden dersler’ başlıklı konuşmasıyla gerçekleştirdi. Başta karma eğitim olmak üzere sosyal öğrenme, oyunlar, simülasyonlar, mobil öğrenme ve performans destekli eğitimler üzerine odaklandığı konuşmasında Dublin; Google, Nissan Avrupa, ADP, Xerox, Cisco, ACS, Qualcomm ve Telus’un da aralarında bulunduğu pek çok organizasyonun karma eğitim modellerini paylaştı. Lance Dublin, konuşmasında ayrıca karma eğitim modelinin ticari ortam ve organizasyonlarda karşılaştığı sorunlardan ve çözüm önerilerden bahsetti ve yeni karma eğitim modeli tasarımının nasıl olması gerektiği üzerine görüşlerini katılımcılara aktardı.

Mükemmel yöneticilerin nasıl liderlik ettiğinin özünü anlamak

The Leadership Foundation CEO’su, The Center for Great Management Başkanı ve HumanGroup Stratejik Partner’i Ryan Forsthoff, zirvede ‘Mükemmel yöneticilerin nasıl liderlik ettiğinin özünü anlamak’ başlıklı konuşmasıyla yer aldı. Günümüzde liderlerin temel görevinin organizasyonlardaki ve çalışanlardaki yüksek potansiyeli ortaya çıkarmak ve bunun sürdürülebilirliliğini sağlamak olduğunu ifade eden Forsthoff, ‘’büyük liderler insanların ihtiyaçlarının ne olduğunu ve onu nasıl karşılayacaklarını bilen insanlardır’’ diyerek liderliğin farklı bir tarafını katılımcılarla paylaştı. Ryan Forsthoff, konuşmasında hem bir profesyonel yönetici hem bir danışman gözüyle edindiği deneyimlerini anlattı, kendisinin ve meslektaşlarının müşterileri olan organizasyonları dönüştürmek için hayata geçirdikleri süreçler ve uygulamalardan bahsetti. Katılımcılara uygulayabilecekleri 5 parçalı bir modeli de anlatan Forsthoff, zirvede ayrıca ‘Bağlılığı beslemek’ başlıklı bir fasilitasyon seansı gerçekleştirdi. Bu seansta, kurumların ve yöneticilerin bağlılığı sağlamaları ve sürdürebilmeleri için yerine getirmeleri gereken 5 kritik görev üzerine odaklanan Ryan Forsthoff, ‘Bağlılığı beslemek’ sürecinin en sık rastlanan yedi ‘bağlılık katili’ni tespiti için elzem bir süreç olduğunu belirtti ve katılımcılarla birlikte interaktif bir uygulama gerçekleştirerek bu süreci detaylandırdı.

Marks and Spencer’dan yeni eğitim trendleri

Marks & Spencer Türkiye Bölge Ofisi Eğitim ve Geliştirme Müdürü Yüksel Erdal Altun ‘Marks and Spencer Sourcing Ofis eğitimde yeni trendleri takip ediyor’ başlıklı konuşmasında global eğitim trendlerinden ve Marks & Spencer olarak hayata geçirdikleri yeni eğitim trendlerinden bahsetti. Eğitim süreçlerinde en kritik aşamanın eğitim ihtiyacı ile birlikte önemin ve önceliğin belirlenmesi olduğuna dikkat çeken Altun, her eğitimin süresinin farklı tasarlanması ve parçalara bölünmesi gerektiğinin altını çizdi. Konuşmasında, iç eğitmenlerin süreçteki kritik rolüne de değinen Yüksel Erdal Altun, Marks & Spencer olarak hayata geçirdikleri teknik eğitimler (sourcing academy model), yönetici eğitimleri (management development) ve kişisel gelişime yönelik eğitimler hakkında detaylı bilgi aktardı.

Kişisel markalaşma

Coca-Cola İçecek Türkiye, Ortadoğu, Orta Asya ve Pakistan’dan Sorumlu Kurumsal Öğrenim ve Gelişim Müdürü Burak Ecemiş zirvede ‘Kişisel markalaşma: Kişisel markanla geleceğine sahip çık!’ başlıklı konuşmasıyla söz alan isim oldu. Konuşmasında, özellikle sosyal medya ve teknolojinin kişisel markaya etkisine değinen Ecemiş, marka kavramının artık sadece kurumlar değil, kişilere de dokunduğunu ifade etti. Günümüzde ‘kişisel marka’ olmanın veya olmamanın kişilerin isteğine bağlı birşey olmadığını belirten Burak Ecemiş, burada önemli olan noktanın bu markayı doğru yönetip yönetmemek olduğunu sözlerine ekledi. Ecemiş, insanların kişisel markalarını yönetmek için zaten kendilerinde var olan özgün değerleri ve kendilerini eşsiz kılan özelliklerini keşfetmeleri, farklılıklarını gösterebilecek alanlar yaratmaları gerektiğine dikkat çekti ve sözlerine şöyle devam etti: ‘Geleceğinize sahip çıkmanın ve geleceğinizi sadece kendinizin kontrolü altında tutmanın tek yolu kendinizi bir marka gibi görmeniz ve bir marka gibi yönetmenizdir.’

Anında İngilizce, Az sonra! THY Havacılık Akademisi Yönetim ve Kişisel Gelişim Eğitimcileri, Proje Yöneticisi Muzaffer Özçelik ‘Me? Bad English? Unpossible! Anında İngilizce, Az sonra!’ başlıklı konuşmasıyla zirve konuşmacılarından biriydi. Konuşmasında kurumsal ve bireysel olarak iş dünyasında İngilizce yeterlilik problemine değinen Özçelik, eğitim kurumlarında veya çalışanların profesyonel gelişimleri bağlamında bu sorunun nasıl aşılabileceği konusunda tavsiyelerde bulundu ve farklı sektörlerde uygulanabilecek örnek vaka’lar paylaştı. Muzafffer Özçelik, özellikle yeni nesil ile birlikte bu yetersizlik sorununu çözmek için daha inovatif yaklaşımlar ve alternatif uygulamalar gerçekleştirmek gerektiğine dikkat çekti.

Hayatı oyunlaştırma Zirvenin en ilginç oturumuna, hiç şüphesiz, M3 Works imza attı. M3 Works Genel Koordinatörü Erdem Genç, EğitmenTeoman Gelmez ve M3 Works ekibi ‘Hayatı Oyunlaştırma’ başlıklı interaktif oyun-sunumlarıyla katılımcılara renkli anlar yaşattılar. Sahnede hayatın rutin gidişatını yaratıcı drama ve vücut ritmi ile canlandıran Genç ve Gelmez’e katılımcılar da eşlik etti. Yeryüzünün en değerli enstrümanı olarak nitelendirdikleri vücudu adeta bir perküsyon aleti gibi kullanmayı öğreten Erdem Genç ve Teoman Gülmez, herkesin bir hikayesi olduğunu ve her bir hikayenin akortlanarak kendisine has bir ritmi oluşturduğunu ifade ettiler.

Film ve kliplerin İK eğitimlerinde kullanımı DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Psikolog Dr. Burcu Sevim zirvede ‘Film ve kliplerin İK eğitimlerinde kullanımı’ konusunu irdeleyen isim oldu. Sinema ve kliplerin ses ve görüntü senkronizasyonuyla insanların hem görsel hem işitsel duyularına hitap ettiğini söyleyen Sevim, bunların eğitimlerde kullanımının da oldukça verimli olacağını dile getirdi. Eğitimlerde kullanılan film ve kliplerin eğitimin hedefine ulaşmasına önemli bir katkısı olduğunu ifade eden Sevim, görsel ve işitsel uyarıcıların tek başına kullanıldıklarında aynı etkiyi yaratmadığını belirtti. Film ve kliplerin etkiyi ve akılda kalıcılığı artırdığını ve istenilen sonuca ulaşmayı kolaylaştırdığına dikkat çeken Burcu Sevim, konuşmasında DBE olarak geliştirdikleri örnek eğitim içeriklerini paylaştı.

Imperial Tobacco’dan Liderlik Akademisi Imperial Tobacco Yetenek Yönetimi ve İşe Alım Müdürü Sinem Biçer Tüzer ‘Imperial Tobacco: Liderlik Akademisi’ başlıklı konuşmayla zirvede söz alan isimlerden biri oldu. Tüzer konuşmasında Imperial Tobacco uygulamaları ve liderlik yönetim süreçlerinden bahsetti. Liderlik Akademisi ilgili detaylar da aktaran Sinem Biçer Tüzer, eğitim tasarım ve içerik yönetiminin kurumlar için yadsınamaz önemine de vurgu yaptı. Imperial Tobacco’da uygulanan yetkinlik ve liderlik eğitimlerinin kuruma ve çalışanlara yarattığı katma değeri katılımcılarla paylaşan Tüzer, akademilerin eğitimi kurumsallaştırmak için önemli olduğunu sözlerine ekledi.


Tüm renkler BİRArada…

Efes Türkiye Yetenek Yönetimi Müdürü Şebnem Akhan da zirvede ‘Tüm renkler BİRArada; farklı kuşaklar ile ortak kurum kültürü nasıl yaşatılır?’ başlıklı konuşmasıyla Efes uygulamalarını paylaşan isim oldu. Efes Türkiye uygulamalarını ‘kurum kültürü, eğitim ve insan’ çerçevesinde değerlendiren Akhan, ‘Tüm Renkler BİRArada’ projesinin detaylarını katılımcılara aktardı. Yeni nesil çalışanlara kurum kültürünü aşılamak ve farklı nesilleri aynı kurum kültürüne entegre etmek için hayata geçirdikleri WebyEFES, Birader ve motivasyonel aktivitelerden de bahseden Şebnem Akhan, ayrıca Efes Akademi ile farklı kuşakları buluşturan, kurumu kültürü besleyen ve Efes Türkiye değerleriyle örtüşen yetkinlik eğitimlerine de değindi.

TAV Akademi’nin hikayesi Zirvede ‘Kurumsal Akademi’den, uluslararası eğitim şirketine dönüşüm hikayesi’ başlıklı oturumla deneyimlerini paylaşan isim TAV Akademi / TAV Aviation Minds Genel Müdürü A. Ezgi Kadıoğlu oldu. Türkiye ve dünyada birçok başarıya imza atan ve üniversitelerde başarı hikayesi olarak paylaşılan TAV Akademi’nin başarı yolculuğunu anlatan Kadıoğlu, Akademi’nin başarı sırrını şöyle özetliyor: ‘‘TAV Akademi, TAV Havalimanları Holding'in sosyal ve know-how sermayesini, iç eğitmenleri ve konu uzmanları ile ince ince işleyerek, TAV grubuna gelir sağlayacak ve grubun kurumsal markasına değer kazandıracak bir şirkete dönüştürdü.’’ Ezgi Kadıoğlu, TAV Akademi tecrübesini TAV Aviation Minds şirketine aktararak özellikle Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinde yer alan havalimanlarının ve çalışanların performansını geliştirilmesini hedeflediklerini ifade etti. Konuşmasında TAV Akademi ve TAV Aviation Minds’a dair tüm yönetim ve tasarım süreçlerinden de bahseden Kadıoğlu, bu iki organizasyonun yetenek yönetimi ve yönetici yedekleme süreçlerine olan katkılarını da anlattı.

ROI’nin yararları ve zorlukları İki gün süren zirve maratonunu sonlandıran isim ‘İK’nın gelişiminin değerini kanıtlamak: ROI’nin yararları ve zorlukları’ başlıklı konuşmasıyla ROI Institute Birleşik Krallık ve İrlanda Yönetici Ortağı Gerard Doyle oldu. Doyle, konuşmasının başında günümüzde, organizasyonların karşı karşıya kaldıkları en büyük zorluklardan birinin İK, eğitim ve geliştirme, performans iyileştirme, değişim, kalite ve teknolojinin değerini kanıtlamak olduğunu ifade etti. Bu değeri kanıtlamanın tek yolunun ölçümlemek olduğunu ve bunun da ROI ile mümkün olduğunu ifade eden Gerard Doyle, ROI metodolojisinin detaylarını aktardı. Yaklaşımın kilit unsurlarını, farklı durumlarda kullanılışına ilişkin vaka çalışmaları paylaşan Doyle, ayrıca deneyimlerinden yararlanarak bu modelin organizasyon içinde İK gelişimini değerlendirmeye ve kurumlara nasıl yardımcı olduğunu aktardı.

Kaynak : http://www.hrdergi.com/