> Kurumsal Öğrenim ve Gelişim: Word Cafe...Peki Nasıl ?

12 Eylül 2014

Word Cafe...Peki Nasıl ?

Word Cafe, Juanita Brown ve David Isaacs’ın 1995 yılında uygulamaya başladıkları, belirlenmiş bir amaç ve bu amaçla ilişkilendirilmiş sorular etrafında, güzel bir ortamda, insanların duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştıkları sade ve kolay anlaşılır bir toplantı tekniğidir.
Word Cafe tekniği ile ilgili aşağıda verdiğim linklerden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Word Cafe_İngilizce

Şimdi, bu yöntemi nerelerde kullanabiliriz, benim aklıma iki farklı kullanım alanı geliyor,
 

1.Eğitimlerimizin sonunda,
2.Kurum içinde bu konsepte uygun bir mekanda ve çalışan motivasyonuna artırıcı veya çalışanları ile ilgili alınacak bir karar öncesinde,


1. EĞİTİMLERİMİZİN SONUNDA….






Eğitim programlarımızı tasarlarken, en önemli unsurlardan birinin eğitimin amaçlarının doğru tespit edilmesi ve bu amaçlara katılımcıları sürükleyecek bir tasarımın yapılması gerektiğini belirtmiştik.
 

 
İşte belirlediğimiz bu amaçların her birini eğitim sonunda düzenleyeceğimiz wold cafe tekniğinde ayrı bir soru olarak ele alabiliriz. Masalarımıza Flip Chart, Yazılabilir masa örtüsü, renkli board markerlar, post it ler ve sizin ekleyebileceğiniz diğer malzemeleri temin ederiz. Masa yöneticileri, Katılımcılara, ilgili amaç hakkında eğitimden neler öğrendiğini, bu amacı iş ortamında nasıl uygulayabileceğini, uygulama esnasında ne tür engeller ile karşılaşabileceğini ve bunların çözümlerini , yöneticilerinden ne türk destek isteyeceklerini sorabilir ve bunları katılımcıların aksiyon planı olarak alabilir. ( bu tekniği aynı zamanda eğitim etkinliğinin ölçümü olarak da kullanabiliriz )
Word cafe esnasında aynı zamanda daha önce “ katılımcı eğitim destek planı” olarak hazırladığımız ve her bir katılımcının eğitim sonrası ne tür destek almak istediğini sorabileceğimiz formları da doldurmalarını sağlayabiliriz. Bu formlarda katılımcılara,

    • ….. ay sonra yapılacak eğitimin kısa tekrarına katılmak isteyip istemediği
    •  

    • Destekleyici mailleri almak isteyip istemediği
    •  

    • En iyi uygulamalar yarışmasına katılmak isteyip istemediği ( ödüllü)
    •  

    • Eğitimin amaçlarından oluşmuş tanım kartlarının kendisine gönderilmesini isteyip istemediği (soft-hard)
    •  

    • Bu eğitimle ilgili coaching desteği isteyip istemediği
Şeklinde destekleyici faaliyetler belirlenip, bu doğrultuda katılımcı bazlı destekleme planı hazırlanabilir. Ayrıca Word Cafe esnasında hazırlanan aksiyon planları, belli bir süre sonra ( 3 ay-6ay-1yıl) katılımcılara hatırlatılarak neler yaptıkları sorulabilir, hatta aksiyon planlarının gerçekleşme oranları doğrultusunda performans değerlendirme sistemi ile iletişim sağlanarak, iş ortamına aktarılan bilgi ve beceriler katılımcıların performans notuna eklenebilir.