> Kurumsal Öğrenim ve Gelişim: Neden bizlere anlatılmıyor !!!

5 Nisan 2012

Neden bizlere anlatılmıyor !!!

Akademik eğitim sektöründen kurumsal eğitim sektörüne geçiş yaptığım 2008 yılından beri bu alanda kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Bu kapsamda gerek internetten gerek şirketimden gerekse çevremden değişik veri toplama yöntemlerini kullanarak bilgileri topluyor ve yorumlamaya çalışıyorum, kendini geliştirme yöntemlerinden en önemlilerinden biri olan eğitimlere katılıyorum,  son 4 yılda "Eğitim yönetimi", "Eğitim uzmanlığı", "Eğitimcinin eğitimi","Eğitimin değerlendirilmesi","Kurumsal eğitim alanında iyi uygulamalar" gibi bir çok eğitime katıldım, ancak hiç birinden beklediğim verimi alamadım, bilemiyorum acaba ben mi çok şey bekliyorum ?

İntrernetten biraz araştırma yapan herkes bu konulara yurt dışında ne kadar önem verildiği, bir çok akademik çalışmanın ve araştırmaların yapıldığını fark edebilir, peki neden bizde bu eğitimler standart şekilde hazırlanıyor ?

Neden kimse eğitimlerde, koçluğun ne kadar önemli olduğunu ve eğitim sonrası edinilen bilgilerin davranışa dönüşmesi için koçluığun ana etken olduğunu belirtmiyor ?

Neden hiçbir eğitimde, eğitimde verilen bilgilerin, %80 i desteklenmediği-pekiştirilmediği  takdirde çöpe gideceğini, bunu önleme adına pekiştirme faaliyetlerinin planlanması gerektiği anlatılmıyor ?

Neden hiç bir eğitimde, eğitim departmanının hayatını idame ettirebilmesi için İç Pazarlama 'in öneminden bahsedilmiyor ?

Neden hiç bir eğitimde, günümüzde artık sınıf eğitiminden çok aktif öğrenme stratejilerin ve yöntemlerin bulunarak şirket ortamında uygulanması ile ilgili çalışmaların yapıldığından bahsedilmiyor ?...

Böyle giderse bahsettiğim konularda kendim eğitim programı hazırlayıp benimle aynı sorunları yaşayan arkadaşlara aktaracağım....

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder