> Kurumsal Öğrenim ve Gelişim: Eğitimde raporlama

11 Eylül 2014

Eğitimde raporlama

summary report
Bir çok şirket eğitim faaliyetlerini raporlar iken, verilen eğitimlerin iş sonuçlarına etkilerini ölçmediğinden/ölçemediğinden veya ölçülemeyeceğini düşündüğünden çeşitli yöntemler geliştirmiştir, bu yöntemlerin en sık kullanılanı adamxsaat dediğimiz eğitime giren sayısı ile eğitim süresinin çarpımını ifade eden parametredir, bunun yanında seans sayısı, katılımcı sayısı gibi başka parametrelerde kullanılır. Peki bu raporlama teknikleri ne ölçüde bize ışık tutacak ?  Üst yönetim bizden bir şeyler bekliyor...Bakın bizde çalışıyoruz......Ne kadar da çok eğitim vermişiz....
Kurumsal eğitimlerin amacı, katılımcılarda istenen bilgi, beceri veya davranış değişikliği veya geliştirilmesini sağlamaktır, ancak bu değişiklikler iş ortamına aktarılmadığı ve ölçülmediği müddetçe amaçlanan her zaman eksik kalır, işte bunu başardığımızda gerçek anlamda raporlamalar yapabiliyor olacağız. Peki nasıl ?
Yetişkin insanlardan eğitim sonrası davranış değişikliği beklemek önemli değişkenlere bağımlıdır. Bunlar,
1 Motivasyon,
2 Koçluk,
3 Eğitim programının içeriği, yöntemi ve eğitmeni,
4 Eğitim öncesi faaliyetler,
5 Eğitim sonrası faaliyetler,
6.Kurum Kültürü
 
Devamı sonra……