> Kurumsal Öğrenim ve Gelişim: Yöneticiler için eğitim destek klavuzları

11 Eylül 2014

Yöneticiler için eğitim destek klavuzları

Kurumların vizyon, misyon ve kritik başarı faktörlerine ulaşabilmeleri adına çalışanların sahip olması elzem olan davranış ve becerilerin geliştirilmesi yönünde dizayn edilen eğitimler tamamlandıktan sonra, eğitimlerde aktarılanların iş ortamında alışkanlık haline gelebilmesi için devamlı uygulamalar yapmak gerekmektedir.
İnsan beyninin hafıza bölümü ikiye ayrılmıştır, bu bölümler kısa süreli hafıza ve uzun süreli hafızadır, devamlı tekrar edilerek alışkanlık haline gelen davranışlar uzun süreli hafızada saklanırlar. İşte bizim amacımız, vermek istediğimiz davranış veya becerileri insanlarda alışkanlık haline getirerek uzun süreli hafızada saklanmasını sağlamaktır.
Eğitimlerde öğrenilenlerin iş ortamında uygulamasını sağlayarak bu alışkanlıklar elde edilebilir, ancak bu o kadar da kolay değildir, öncelikle çalışanların eski alışkanlıklarına dönme nedenlerini ortadan kaldıracak ortamı yaratmak, onlara her alanda destek olmak gerekir, bu süreçte en etkin rolü YÖNETİCİLER oynarlar. Peki yöneticiler bu rolü ne ölçüde bilmekte veya oynamaktadırlar ?

Bazı yöneticiler rolü oynamak istemeye bilir, o zaman işiniz zor demektir, Çünkü bu rolü üstlenmek istememelerinin bir çok nedeni olabilir, bunların tek tek ele alınarak çözülmesi üst yönetim ve kurum kültürü ile alakalıdır. Eğer yönetici rolü oynamak istiyor ancak bilmiyorsa o zaman daha kolay, iş, eğitim birimi ile üst yönetiminin birlikte çalışması ile çözümlenebilir .
Her şeyden önce kurumda koçlük kültürünü oluşturabilmek önemli, bunu sağlayabilmenin yolu da tüm yönetici ve yönetici adaylarına bu bilinci aşılamak ve bu doğrultuda kariyer planlaması yapılmasından geçiyor, Eğitim birimi olarak bizlerin üstüne düşen sorumluluk ise yöneticilere koçluk yolunda destek olacak faaliyetlerde bulunmak, organize etmek. Bu desteğin en önemli yapı taşı da Eğitim Destek Kılavuzları…

EĞİTİM DESTEK KLAVUZLARI
Her bir eğitim için ayrı ayrı dizayn edilir, eğitimin, çalışanların hangi beceri ve davranışlarının geliştirilmesi yönünde hazırlandığı, yöneticinin çalışanını bu eğitimlere nasıl hazırlayacağı, eğitimden sonra nasıl destekleyeceği, hangi pekiştirici faaliyetleri düzenleyebileceği, çalışanların eğitimlerde öğrendikleri bilgileri hangi uygulamaları yaparak alışkanlık haline getirmelerine yardımcı olabileceklerini, onları bu süreçte nasıl takip edeceklerini açıklamak üzere hazırlanır ve yöneticiler ile paylaşılır. Klavuzların içinde örnek Aksiyon planları, örnek değerlendirme formları vb.. gibi hazır formlara da yer verilebilir.